پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بازدید رئیس پارک علم و فناوری خراسان از مجموعه خبرفوری

به دعوت هلدینگ خبرفوری رقم خورد:

بازدید رئیس پارک علم و فناوری خراسان از مجموعه خبرفوری

- 1402/05/15

مسعود میرزائی شهرابی به دعوت هلدینگ خبرفوری در این مجموعه حاضر شد و ضمن تبریک هفته خبرنگار از مجموعه شتاب‌دهنده این رسانه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در این بازدید که با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان و مدیر روابط عمومی این سازمان رقم خورد، مسعود میرزائی شهرابی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رسانه، محمود صارمی و هفته خبرنگار گفت: رسانه خبرفوری و اخبار مشهد همواره همراه و یاور زیست بوم علم و فناوری استان بوده است.


وی افزود: دستاوردهای درخشان علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با وجود هجمه دشمن در جنگ تمام عیار ترکیبی و تحریم ظالمانه فوق العاده بوده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به رتبه نخست شتاب علمی جهان با شتاب 11 برابری، رتبه دوم رشد علم در دنیا، دومین کشور تولید کننده داروهای نوترکیب هموفیلی فاکتور 7 و 8 در دنیا، رتبه چهارم دنیا در علم نوین نانو، دارای سکوی چهارم جهان در علم رباتیک، رتبه چهارم دنیا در تولید علوم درمان ناباروری، رتبه هفتم و هشتم دنیا در تولید نانو دارو و علم هوافضا و جزو 10 کشور برتر دنیا درتولید سوخت هسته ای و در جراحی‌های قلب و دریچه قلب، و صدها رتبه جهانی و منطقه ای دیگر با بیش از 8000 شرکت دانش بنیان، 50 پارک علم و فناوری و غیره اشاره کرد.

میرزائی تصریح کرد: تا این لحظه 453 شرکت در پارک علم و فناوری خراسان فعال هستند، از مجموع 8831 شرکت دانش‌بنیان در کشور 489 شرکت در استان خراسان رضوی فعالند و جمعا با حذف هم‌پوشانی‌ها 800 شرکت در استان خراسان رضوی در حوزه فناوری و دانش‌بنیان مشغول فعالیت می‌باشند.

همچنین در این بین 84 شرکت هم به عنوان شرکت‌های خلاق فعالیت می‌کنند و مجموعا 8000 نخبه در این زیست بوم به صورت مستقیم اشتغال دارند.

وی با اشاره به دوره مدیریتی جدید تاکید کرد: از ابتدای دوره مدیریتی جدید حرکت در جهت مأموریت‌گرایی و مسئله محوری و حل مشکلات فناوری استان، شناسایی شبکه مسائل زیست بوم فناوری و وضع موجود پارک با بازدیدهای میدانی در شهرستان‌ها و مراکز مختلف وابسته به پارک، احصاء نیازهای مغفول مانده استان در حوزه فناوری مثل معدن، صنایع غذایی، صنایع خلاق و فرهنگی و غیره، احصاء نیازهای اشتراکی شرکت‌ها در 40 سرفصل اولویت‌دار، دبیری قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان و حضور در ستاد تسهیل استان و حرکت در مسیر مرجعیت علمی کشور با حل مشکلات شرکت‌ها، راه اندازی شبکه رابطین دانش‌بنیان ادارات و ارگان‌های استان با بیش از 110 نماینده تام الاختیار، تغییر سیاست پارک از انحصار ایده‌های لوکس به نیازهای محوری استان، طرح منش (مردمی سازی، نقطه زنی، شبکه سازی)، مشارکت در ایجاد 7 پردیس فناوری و دریافت مجوز 2 پردیس مشارکتی و 2 پردیس بخش خصوصی، برگزاری 5 مرحله رویداد تانا ( توسعه و ارتقاء زیست بوم نوآوری استان) و رویدادهای مستقل در حوزه فولاد از جمله برنامه‌های اجرایی و عملیاتی بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تشریح کرد: در حوزه پارک‌های علم و فناوری ما اولین پارک توسعه یافته و پیشرفته کشوریم و رتبه سوم پارک‌ها در تعداد شرکت و رتبه دوم تجاری سازی را داریم. بودجه ریزی عملیاتی را اجرا کردیم و از محل رشد 50 درصدی درآمدهای اختصاصی، رویش های جدیدی را حمایت کردیم.

وی مشکل بزرگ حال حاضر در پارک علم و فناوری خراسان را استقرار شرکت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در یکسال گذشته 173 شرکت جدید ایجاد کردیم و حدود  300 شرکت در انتظار پذیرش داریم که بزرگترین معضل ما استقرار شرکت هاست، در حالی که نزدیکترین پارک در شاخص‌ها به شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان هستیم، پهنه فناوری آنها 520 هکتار و پهنه فناوری خراسان رضوی نزدیک به 40 هکتار است.

وی در پایان فعالیت در حوزه بانوان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: در حوزه نوجوانان فاز صفرم ایجاد سرزمین علم و فناوری نوجوانان را نیمه شعبان سال گذشته اجرا کردیم و در روزهای جاری با انتخاب کارگزار فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی داریم، همچنین در حوزه بانوان کارآفرین و زنان فرهیخته، در حال ایجاد یک مدل حمایتی ویژه و یک نمایشگاه هستیم.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی 1 1
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.